Copywriting

Copyediting

Marně koušete tužku a přemýšlíte, co zase napsat na blog? Nebo víte, o čem by měl článek být, ale slova se vám prostě nechtějí poskládat podle vašich představ? Potřebujete upravit texty na webu nebo napsat článek propagující vaše služby? Pak jste na správné adrese!

Co napíšu

Nejčastěji pro vás píšu:

  • články na firemní blogy,
  • PR články propagující vaše služby, produkty či novinky,
  • produktové popisky,
  • texty na vaše webové stránky,
  • příspěvky na sociální sítě,
  • články do magazínů a časopisů.

A jak je to s tím copywritingem a copyeditingem? Co mají společného, víme (málokdo o nich slyšel a málokdo ví, jak to správně napsat), ale čím se liší?

Copywriting – celý text vymyslím a zpracuji podle vaší objednávky. Vy jen zadáte téma a poskytnete podklady a zdroje, ze kterých chcete vycházet. Jde to samozřejmě i úplně bez podkladů a zdrojů, ale pak je moje cesta trnitější, čili delší, čili dražší. A navíc nelze zaručit, že se v textu objeví přesně ty informace, které jste tam chtěli mít. Obecně doporučuji zadání bez podkladů využívat jen v případě nenáročných textů, na běžná (např. lifestylová) témata, kde není třeba vycházet z žádných odborných znalostí a informace o tématu jsou snadno dohledatelné. Na všem se ale dohodneme tak, abyste byli spokojeni.

Copyediting – text jste si už napsali sami, máte v něm všechny informace, ale prostě to pořád nějak není ono, chce to někde vylepšit, někde přeházet, něco přeformulovat, zkrátka vyladit. Vycházet pak budu z dodaného článku, nebudu k němu dohledávat další informace, ale vypiluji ho k vaší (a klientově) spokojenosti.

Veškeré texty píšu samozřejmě s ohledem na vaše potřeby, zacílené na vašeho zákazníka a s využitím základů SEO.



Kolik za to aneb Ceník

Uvedené ceny jsou pouze orientační. Každá zakázka je individuální, každý text je jiný a s každým je jiné množství práce. Konkrétní cenu určuje nejen délka textu, ale i náročnost přípravy a zpracování. Chcete vědět, kolik za to? Zeptejte se na info@cesky-plesky.cz.

U běžných článků a produktových popisků vycházím z počtu normostran (1 800 znaků včetně mezer), jenže u řady textů nejde o délku. Texty na webové stránky nebo na sociální sítě nemusí být nijak dlouhé, ale přesto je třeba si s nimi vyhrát, zjistit spoustu informací a ladit  a přepisovat a vymýšlet a škrtat a hrát si se slovy tak dlouho, dokud to není opravdu to pravé ořechové. V těchto případech je lepší domluvit se individuálně na ceně za celou zakázku. Nikdo nechce mít text plný vaty jen proto, aby se naplnil počet normostran. Dohodnutá cena pak už bude konečná.

Nejsem plátce DPH.

PR článek, článek na blog (podle náročnosti a délky)   

od 1000 Kč

Otextování malého webu o rozsahu 5 stran

od 5 000 Kč

Produktové popisky na e-shop

od 350 Kč

Jak to bude probíhat

Napíšete mi, co potřebujete a jaké máte představy, případně rovnou přihodíte podklady, na e-mail  info@cesky-plesky.cz.

Budu se ptát na všechno důležité, co bude potřeba k vytvoření textu podle vašich představ. Samozřejmě bude rozdíl mezi napsáním krátkého článku na blog na všeobecné téma a otextováním webu. Někdy se budeme domlouvat déle, jindy to bude hned. Vždycky ale musím vědět, co přesně chcete. Taky se domluvíme na termínu a ceně.

Pokud je vše dohodnuto a odsouhlaseno, začínám psát a v případě potřeby se znovu ptám :-)

Dostáváte hotový text na e-mail, v případě textování webu je v ceně i následné kolečko připomínek a oprav (nemůžeme ale připomínkovat donekonečna a ještě dál, takže další kola připomínek už budou účtovaná jako konzultace). Přidávám fakturu, vy platíte a hotovo.

U textů kratšího rozsahu (například jeden PR článek, jeden článek do blogu, otextování jedné stránky na webu) nepožaduji zálohu a fakturuju až po odevzdání práce. V případě delších textů nebo rozsáhlejších zadání požaduji zálohu na polovinu ceny a hotovou práci odevzdávám až po jejím zaplacení.

U pravidelných klientů je možné domluvit jiný způsob platby (obvykle hromadné vyúčtování na konci měsíce).



Co nedělám

SEO specialistu - samozřejmě při psaní SEO využívám, bez toho by to nešlo. Vím přesně, co a kam v PR článku napsat, aby se dobře četl a zároveň se líbil vyhledávačům, umím pracovat s klíčovými slovy, ale sama přitom pouze využívám znalostí SEO odborníků. Nečekejte proto ode mě SEO audit vašeho webu, rozsáhlou analýzu klíčových slov, vytvoření kompletní SEO strategie, nastavení PPC kampaně nebo linkbuilding. Píšu a zase píšu.